Thursday, October 11, 2012

~ Rahsia Kejayaan seorang JUTAWAN ~


PRINSIP HIDUP TAN SRI SYED MOKHTAR ALBUKHARI 
(orang terkaya di malaysia)

1. Saya bekerja seperti tiada hari esok

2. Saya percaya sesiapa pun boleh menjadi apa sahaja asalkan mereka berusaha dengan tekun. Tapi tentulah ia memakan masa. TIADA JALAN SINGKAT. Saya melalui jalan yang susah, tapi itulah jalan yang kekal.

3. Saya mengenali kekuatan dan kelemahan saya.

4. Untuk memajukan perniagaan, MEMANG KENA BAYAK SABAR DAN KUAT USAHA

5. Dalam hidup ini, sebenarnya kita TIDAK ADA STATUS, Ada masa diatas dan ada masa dibwah.

6. Saya tahu orang melayu kalau nak berjaya kena kerja kuat tidak kira siang dan malam.
Tetapi untuk maju kita perlu berusaha.

7. Apa yang saya tak tahu saya belajar dan minta tolong orang lain. Saya tidak malu. Saya usaha sendiri.

8. Saya percaya perkara baik yang kita lakukan yang akan kekal.

9. Orang berniaga mana yang tak berhutang.

10. Saya kata kepada diri sendiri kalau kerana itu saya terpaksa bersusah skit pun tak mengapa.

11. Kalau tak sanggup tunggu 34 tahun sperti saya  berilah sikit masa untuk faham selok belok perniagaan. Insyallah boleh maju.

13. Kita jangan cepat putus asa. Putus asa boleh, tapi kena cepat cepat kuatkan semula semangat untuk bangkit balik.

14. Dengan sikap dan cara kita berfikir , gigih, tekun, dan tak putus asa merupakan kunci kejayaan kita.

15. Tuhan memberi peluang kepada sesiapa sahaja yang BEKERJA KUAT

16. Orang melayu sebnarnya kena bantu diri sendiri. Kena bekerja keras dan fokus!.

17. Alhamdulillah, lebih baik buat sikit, daripada tak buat langsung.

Sharing from my friend.

I've 2 change!!!!

No comments: