Sunday, January 30, 2011

~ Egypt ~

(gambar di'copy' dari facebook beliau..)

Rusuhan di Mesir masuk hari ke-6 hari ni.

Dalam keadaan macam ni, saya sentiasa berdoa agar sepupu (Nurul Atiqah) yang kini berada di Cairo sentiasa dilindungi oleh yang Maha Esa. Semoga dia tidak terlibat dengan apa2 jua perkara yang tidak diingini.. Tak dapat nak communicate dengan dia buat masa ni, sebab Kaherah telah memutuskan semua talian internet dan juga telefon bimbit.. Kami di Malaysia sentiasa mendoakan Ikah.. Kalau di bagi peluang balik Malaysia tu, balik je tau.. hee.. Take care there.. =)

Ya Allah, lindungilah rakyat Malaysia di sana. Semoga mereka berada dalam keadaan yang selamat hendaknya. Amin..


Berita :

Pelajar Malaysia di Kaherah Ambil Inisiatif Sendiri Jaga Keselamatan.

Meskipun keadaan beransur reda, para pelajar Malaysia di Kaherah, Mesir mengambil inisiatif sendiri menjaga keselamatan di kawasan kejiranan bagi mengelakkan jenayah jalanan terutamanya kecurian.

Seorang pelajar jurusan perubatan Universiti Kaherah, Muhammad NasrullahAbdul Kadir, 23, berkata para pelajar dan penduduk tempatan sama-sama berkawal terutama di waktu malam memandangkan tiada lagi polis yang berkawal di jalanan... (more) - sumber dari iluvislam


Lagi berita boleh di baca :
1) selamatkah rakyat Malaysia?
1) rusuhan di egypt di sini
2) dekat sini pun ada juga

*update 31/1/2011:

Alhamdulillah syukur sangat2, semalam Atiqah mesej bagi tau yang di takde kat Mesir sekarang ni. Dia dah ada kat Turki, sebab diorang tengah bercuti. So dikhabarkan dia dan kawan2 yang lain selamat sekarang ni walaupun di tahan hampir 24jam di airport. Tapi still mendoakan keselamatan rakyat Malaysia yang masih berada di Mesir. Sedikit pengalaman dan suasana di Mesir sekarang ni ada diceritakan di sini.



No comments: